22092011


22092011 hari tanpa kereta di atas jalan dunia
kan best kalau satu hari ni jalan di KL ni lengang...
tu pun kalau rakyat kat MALAYSIA ni support program ni...
tiap tiap hari time aku sarapan ngan kengkawan aku,
aku tengok sebijik kereta sorang mana tak JAM jalan di KL am nye...
program yang penah kerajaan MALAYSIA buat iaitu KONGSI KERETA pun tak berhasil...
masih lagi sorang sebijik kereta...

aku rase la kerajaan MALAYSIA kena buat System pengankutan Awan di KL am nye ni lagi banyak. Di setiap kawasan ada Station dan Masa or Waktu perjalanan lebih cepat dari satu destinasi ke satu destinasi lain...

kite lihat system KTM KOMUTER di KL ia mengambil masa yang agak lama untuk sampai ke satu destinasi yang lain ini membuatkan masyarakat Malaysia kurang gemar gunakan nya...
dan selalu menghadapi kerosakan dan masalah ketika sedang beroperasi..
pernah gak aku terpikir nak NAIK BASIKAL ke tempat kerja..
tapi memandangkan tiada kemudahan yang di sediakan di Office aku
contohnya almari tempat mandi sebelum masuk ke pejabat..
jadi terbantut la niat aku nak berbasikal ke pejabat..
jadi Kerajaan kena wat la sesuatu untuk menjayakan HARI TANPA kereta di Malaysia dan aku harap bukan untuk satu hari ni sahaja hari tanpa kereta...


No comments:

Post a Comment